zondag 20 mei 2012

Astorga

Het hotel was een aangenaam verblijf, maar het eten was te veel, dat was ik afgelopen weken niet meer gewoon, ook het ontbijt was overvloedig, als juffrouw mier vloog de gastvrouw van hot naar her, ze vraagt of ik een eitje wil en voor ik graag kan zeggen, heeft zij deze al on de pan, ze heeft 3 soorten eigen gemaakte jam, en we moeten ze allemaal proeven.
Om 8 uur zwaait ze ons uit, ik trek nog wat met mijn been maar na een half uurtje is dat ook weg en vliegen de kilometers. Tegen een uur of 10 horen we het geluid van kerkklokken, gevolgd door gezang, wat een onthaal zeggen we, we lopen het dorp binnen en zoeken de bron van het geluid, ik zeg voor de gein straks is het een bandrecordertje, en het blijkt inderdaad uit een luidspreker te komen die boven in de kerktoren hangt.

We komen Astorga tegen een uur of 1  binnen en Vanessa heeft wel genoeg gelopen voor vandaag zegt ze, ik zwaai haar goedendag en ga alleen verder, volgende dorp ligt op 5 km van hier en over nog eens 5 de volgende.
Ik ga nog even naar toilet in een barretje en begin aan de laatste paar honderd meter toen me te binnenschiet dat ik nog maar iets van een tientje heb, ik raadpleeg mijn gids en zie dat er niks anders opzit dan 5 km terug te lopen naar Astorga.
Tot overmaat van ramp begint het ook nog te regenen en te hagelen, ik zie een herberg wanneer ik bijna het centrum van Astorga heb berijkt gelukkig net voor dat de onweersbui echt uitbreekt, ik schrijf me hier in en ga straks als het weer droog is wel even naar de bank.
Voor vandaag ben ik er weer klaar mee buenos noches


2 opmerkingen:

  1. Karin van der Aa20 mei 2012 om 11:26

    Hey Roelof,

    Zo mooi om je verhalen te lezen! En al die verschillende mensen die je ontmoet (en al die glazen koud bier, haha)!
    Morgenvroeg weer op pad, hoop dat je scheenbeen snel overgaat! Tot de volgende blog.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie dag eem,
    giet wal lekker met ut bien is't niet, waj niet vuult is der ok niet zo moeit mor bekiek'n. K'heb eem weer'n dag mist want ik mus op verjoardag ja en wij wassn hen fietsen west in Tecklenburg en oarig laot weer in hoes. Ik har wal zin an een lekker kold flessie bier mor dat feest gung mooi niet deur. Hek an de gruwelwater zeet'n (doar leek ut op zee Nick) Poedie was d'r ok ja, sie hef zug nuuver gedraagn hor. Doar kuj gerust over wees'n.
    Bliekboar heb ij non het weer van oes en wij dat van je want ut is hier lekker waarm de leste twei daagn en wat wal zo belangriek is, de zun schient en wij wordt der ok nog broen van.
    Ik hoop dak nog eem met die computer ant klooin kan, mooi keerl bin ei. Kreegt ja zelm al haost niet veurmekoar en non moek dat kunstie nogn keer doen.
    Aj non morg,n veur daj vot goat eemn in portemennee kiekt dan koj volgens mij vlotter over, mor wel bin ik ( ik heb gien last van't bien en ik loop ok niet in de reeg'n
    Nou het beste mor weer en doe hennig an en de groet'n an Jacobus.

    BeantwoordenVerwijderen