donderdag 10 mei 2012

Hitte

Vanmorgen vroeg opgestaan, om even voor zeven loop ik de deur uit,  Michael een amerikaanse attorney soort van notaris loopt net voorbij en ik loop met hem mee want we hebben al eerder kennis gemaakt, we hebben gisteravond samen het pelgrimsmenu genuttigd. Michael is begin 60 denk ik en heeft net een bypass operatie achter de rug waarvan hij herstellende is, hij is  ook chairman van een organisatie die de appalachian trail heet.
Dat is een wandelpad in amerika dat 4000 km lang is.

Omdat we vroeg zijn vertrokken zijn de bars nog gesloten en heb ik nog geen koffie gehad, om 9 uur vind ik het wel goed en ga ik maar ontbeiten, ik koop om de andere dag een brood, wat fruit een komkommer en stuk droge worst, zodat ik altijd even kan gaan zitten en wat kan eten.
Na het ontbeit wordt het in rap tempo bloedheet het is ongeveer 30 graden, we pikken onderweg Paolo en Vicky op en zingend ( frère Jacques in canon) vliegen de kilometers voorbij. Michael is van joodse afkomst en verteld een aantal verhalen over het joodse volk, uit het eerste testament, helaas ben ik een half uur later de verhalen ook al weer vergeten. Tegen de middag komen we aan in Belorado, Vicky en Paolo gaan verder maar ik vind het genoeg voor vandaag, mijn gids zegt dat de etappe erop zit. Ik heb een dag goedgemaakt en zit netjes op schema.
Michael vind het ook genoeg en we vinden een kleine herberg naast de kerk, lekker koel, net wat ik nodig heb, ik heb last van de warmte en voel me een beetje misselijk , hoofdpijn .
Na een cola-tje in de plaatselijke bar  ga ik een poosje liggen, waarna het een stuk beter gaat nog even wat gegeten, gedouched en de was gedaan.

Tijd om een tafeltje te reserveren in het restaurant, we lopen er naar toe en het blijkt bij een andere herberg te zijn die een groot zwembad hebben in de tuin, Nou dan boeken we die volgende keer zegt Michael.

Buenos noches


5 opmerkingen:

  1. Hé broer mooi dat je op schema zit! Mooi weer erbij je mag niet klagen hoor! Wij hebben nog steeds nederlands weer :-) ( veel regen).maar hoe zit het eigenlijk zijn er ook lopers van jouw leeftijd? Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Damn je hebt de pas er goed in paps! :) eet smakelijk vanavond en zie je verhalen weer verschijnen! :) liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Roelof,
    Je ontmoet er zo onderweg nogal eens wat mensen, je talen komen wel lekker van pas op die manier. Zo te lezen gaat alles nog steeds redelijk naar wens, 't moet soms denken we ook een klein beetje zeer doen, 't is zeker geen makkie al probeer je het verhaal wel lekker luchtig te formuleren. bijna een kwart van de trip al achter de kiezen, je gaat lekker dus, hou vol, we volgen je natuurlijk!
    Groetjes Cor & Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Christien Everts10 mei 2012 om 13:29

    he schat je doet het goed doe wel wat op je hoofd voor de warmte hier was het vandaag wel warm maar met veel regen voor straks lekker slapen een dikke kus christien

    BeantwoordenVerwijderen