woensdag 30 mei 2012

Judith

Nog maar 2 dagen, ik wordt om even voor 5 wakker geflitst doordat mijn buurvrouw, met haar zaklamp midden in in mijn gezicht meent te moeten schijnen om de tijd ye zien, ik vloek een keer, en ze verontschuldigd zich ( denk ik want het was een ouwe spaanse taart).
Na een uurtje draaien wek ik Martin, we hebben gisteren afgesproken dat we samen naar Santiago lopen.
Vandaag maar 20 kilometer, maar ik zal blij zijn als deze weer achter de rug zijn.
We vinden de gemeentelijke herberg maar die is nog gesloten, Martin vind in zijn gids een betere herberg, die is wel geopend nadat we gedouched zijn, komen ook Judith en haar moeder binnen, ze zegt we hebben binnen gekeken in de gemeentelijke herberg maar dat zag er niet uit.
Judith wordt morgen 19 jaar, ze heeft eens een documentaire gezien over de camino en sindsdien wil ze deze graag lopen als ze haar gymnasium diploma behaald, haar moeder wilde graag met haar mee, en zo geschiedde, tijdens de camino wilde ze nadenken over haar relatie omdat ze graag zou willen samenwonen.
Ze heeft, inmiddels de knoop doorgehakt en zal het ouderlijk huis binnenkort verlaten.
Wat me opgevallen  is dat Judith de afgelopen weken steeds met haar moeder liep, maar gisteren en vandaag alleen, ze zegt dat ze morgen weer samen met haar moeder loopt en dat ze alleen liep om haar gedachten te ordenen.
Nou tijd om te eten.
Buenos noches


5 opmerkingen:

  1. Goeie dag eem,
    Giet net mooi achter mekoar an, as ij der bint dan goa ik vot. De leste daagn moeit dus zunder mien steun doen mor dat is niet aans. Der loopt ja genog woar as daj steun van hebt of kriegt, boomndien bin'j al redelijk zelfstandug aj mij vroagt. Boetendat doej toch woar as daj de zin op zet hebt. Is nog wal eem lastig hé um doar zo met confronteerd te worn, was aans niet zo lastig mor ij kunt d'r mor één dag over filesoferen.
    Het doel is bijna bereikt en het zal mij nij doen woar as de thoesblievers met confronteerd worden zult. Wederopstanding of bin'j bekeerd of is der niks aan de haand, of binj wat bedachtzaamer worn. Veur de boet'n wereld waarn ij dat toch al, wij weet wal dat ut Everts vuur de wal inzit. Ja ik bin ok een poar daagn vrij en dan zie'j daj ant noadenk'n komt, kuj noagoan wat der gebeurt as ik begun te loop'n
    Nou zet um op en het beste mor weer en vergeet niet um Jacobus veural de groetn van mij te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moi,
    We zijn de laatste week wel gelijk met opstaan! Zit zelf elke dag om 7 uur achter de computer de laatste week, onze nieuwe intranet is woensdag online gegaan. Dus nu wat minder stress. Vind het nog steeds geweldig wat je doet en hoe je het doet en volg je elke dag! Pa volgt je ook elke dag alleen krijgt het niet meer voor elkaar om een reactie er op te krijgen. Zal proberen om vandaag even met hem te gaan zitten zodat er nog een berichtje van hem komt. Maar hij leest je blog in elk geval wel elke dag. Veel plezier deze laatste dagen (nog 2 dagen wandelen?) en daarna nog tijd om rond te kijken.
    Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Roelof probeer of ik het nu voorelkaar krijg vind het geweldig wat je doet nog twee dagen en het zit er weer op volgens mij ben jij je carriere mis gelopen je had journalist moeten worden het reizen zit je in het bloet en je woortje kun je ook wel doen volg elke avond jou verhalen vind ze prachtig moet je zo als gebruikelijk het laatste einde ook kruipend af leggen wens jou een goede thuis reis en tot ziens je Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Karin 'uut Emmererf'31 mei 2012 om 03:41

    Nog maar 1 keer je blog lezen over je geweldige avontuur, dan ben je in Santiago! Misschien ben je er nu wel al mee bezig te schrijven, of ga jij je laatste dag wat later uit bed? Maar een super topprestatie zet je neer, ik doe jou het niet na, haha!
    Zondag ben je weer lekker bij Christien, pfff wat zouden die 5 weken voor haar langzaam voorbij zijn gegaan zeg!
    Geniet nog van die paar dagen voordat je terug naar Nederland gaat. En zoals ik al zei op Facebook: ik zal je blogs missen! Maarrrrrrrrruh, we hebben de foto's nog, haha!
    Super Roelof en bedankt voor het delen van je avontuur!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Roelof,
    Ik denk dat je op dit moment arriveerd in Santiago.(13.20 uur) haha Top prestatie, die je met woorden en foto's niet kunt delen. Drink graag een keer een pot bier met je om te horen wat jouw ervaringen zijn geweest. Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen