vrijdag 11 mei 2012

De eerste blaren.

Gisteren de eerste kleine blaartjes gekregen, maar ik heb er gelukkig geen last van. Vanwege de hitte besluiten we om vroeg op te staan, om kwart voor 6 sluip
Ik naar beneden om ontbijt te maken, binnen 5 minuten is ook de rest van de gasten beneden. Om Kwart over 6 zijn we dan weer vertrokken we stappen stevig door want het wordt volgens mijn gids een zware etappe, gelukkig lopen we door een bos waardoor er flinke stukken met schaduw zijn. Op een gegeven moment krijg ik het gevoel dat ik door het molenveld loop een mooi heideveld strekt zich uit temidden van het bos. Voor ik er erg in heb ben ik in het plaatsje
waar de etappe eindigd, ik vul mijn veldfles, en bedenk dat een heerlijk koud biertje me goed zal doen.

Michael had gezegd dat hij me wel weer zou inhalen maar die heb ik niet meer gezien.

Goed voorbeeld doet goed volgen een man van middelbare leeftijd doet met me mee en we gaan onder een parasolletje zitten en genieten van het koude gerstenat,  even later komen er 2 duitse dames bij zitten en gezamelijk gaan we naar het volgende dorpje.
De man komt uit Australië en heet Rob hij ziet er jong uit voor z'n leeftijd want hij is 67 en een gepensioneerde jurist, de dames (Henny let op ) zijn van mijn leeftijd Doris van 50 en Kirsten van 49 komen uit Kassel en zijn verpleegsters.
De verpleegsters was ik al vaker tegen gekomen, Rob nog niet. Al met al vond ik deze etappe een peuleschil in vergelijking met gisteren. We schrijven ons in in de gemeentelijke herberg, en dan beginnen we met de huishoudelijke taken; douchen, bed opmaken kleren wassen en ophangen.
Ik vraag een van de verpleegsters of ze mijn blaren wil verzorgen, gelukkig vind ze het geen probleem, zelf kan ik er net niet goed bij.

Buenos tardes


5 opmerkingen:

  1. eindelijk weekend jij ook?
    duurt wel lang nog voor je terug komt
    alleen fietsen is ook niet leuk, maar veel plezier nog en ik volg je
    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met de blaren Roelof !

    Pia Jongstra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met de blaren Roelof !!

    Pia Jongstra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Roelof,
    Geweldige ervaring zo te lezen. Mooi om je op deze manier te kunnen volgen!
    Hartelijke groeten,
    Marchien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeiedag eem,
    nuuver stukkie loop'n ja vandaage, dikke 26 km kan allennig niet zien woar a'j langskomm'n bint. Kuj doar ok nog wat an doen. Hoe komt dat je ut bier zo smoakt, aans wij ja nooit gien bier drinken of ut mot al witbier weez'n.
    Mor goed daj de bloar'n under de voet'n hebt aans mus'n je d'r ok nog op zitt'n
    Ik hoop veur je dat kleine bloarties niet al te vlot groot word, mor doar moei wat geluk met hebb'n.
    Ik heur je hiel'ndal niet meer over keuning kramp ja, eet ij veul komkommers dan underweegs. Zie hebt wal komkommers in spanje want die verkoop wij wal ies.
    ij bint wal vrog in de bien'n s'morgn's en dat niet allennig ok nog vlot op pad ok nog. Ij komt nog tot grootse dingen man.
    Ik heb eem een dag mist want ik haar et slim drok. Denk ij d'r an dat et morg'n moederdag is of hei dat van te veurn al reegeld.

    Nou het beste mor weer en doe Jacobus de groet'n van mij

    BeantwoordenVerwijderen