zaterdag 12 mei 2012

Burgos

Burgos is een van de grotere steden die de camino aandoet, het heeft een immense kathedraal.
Vanmorgen werd ik gewekt door het gestommel van de verpleegsters, toen ik beneden kwam was het nog donker, dus lampje aan waarna ik zag dat het nog maar 6 uur was mooi op tijd dus.
Volgens de gids die ik heb is het een tocht vanuit de stilte via de rumoerige stinkende industrieterreinen langs de snelweg naar het centrum van Burgos, echter zijn er een paar andere pelgrims die andere alternatieve routes in de gids hebben, we bundelen de krachten en komen via een voorstadje bij de rivier die door Burgos loopt, ze is omgeven door een parkachtige omgeving. We volgen de rivier ongeveer 4 kilometer tot de kathedraal, waar de herberg net achter ligt. Blij dat we de route helemaal hebben gelopen, omdat veel pelgrims tegenwoordig de bus pakken om niet over het industrieterrijn te hoeven lopen. Na de middag lekker even siesta gehouden daarna door de stad gezworven, de spanjaarden zijn vrij dus het is druk op straat. Gezellig met een paar nieuw zeelandse dames van rond de 50 en Rob uit Australië gegeten en nog even naar de plaza mayor gehandeld al met al leuke dag. Buenos noches. ro


6 opmerkingen:

  1. christien Everts12 mei 2012 om 14:32

    ik hoor het al je hebt het wel gezellig nou leuk toch ik mis je wel ach nog 3 weken dan ben je er weer ik wens je morgen veel wandel plezier een dikke kus van je vrouwtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie dat je het goed volhoud en dat je in goed gezelschap vertoefd, veel succes maar weer .
    groet van Rina en Lex

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een indrukken heb je daar te verwerken zeg ,duizelt het je s ávonds af en toe niet,maar het lijkt me een prachtige ervaring en hopelijk krijg je niet teveel last van je blaren groetjes en veel plezier Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Roelof.
    Geweldig wat je daar allemaal meemaakt.
    We volgen je elke dag en genieten echt van je verhalen.
    Hou vol,we wensen je heel veel succes.
    Hart. groeten,
    Truus en Kas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee, die Roelof .
    Ik vind het fantastisch om je verhalen te lezen. Super.
    Denk dat je het zelf ook zo ervaart, veel succes nog de volgende kilometers.
    En ik blijf de verhalen lezen.

    Succes en groetjes Kevin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie dag eem,

    hest dien kerke weer vunn'n ja, binn ij vast wal'n stief kwarteer bezig west um dat te bekiek'n . Zo as ik je ken, jammer daj je beste fototoestel in hoes loatn hebt. Weurum schrief ij bij vrouwlui de leeftied en bij keerls niet. Ak die foto zo bekiek dan krieg ij de kop al smerig broen of hei je aln poar daag'n niet goed waschen. Christien is der toch niet bei dus ut kan wal wat liedn. En as de ien stinkt dan valt de aander toch niet meer op en spanjool'n kiekt toch wat groeterig oet. Ik vun et wal knap van je daj de bus niet pakt hebt um bij dat industrieterein laangs te komm'n. Vrouw en kind moakt ut goed hoar, zie bint nog niet verhongerd en zie hadd'n ut nog goed nor de zin. Wat ik niet begriep is dat je zeun dit niet leez'n kan, moar hij kan d'r wal um lach'n.

    Nou het beste mor weer en doe Jacobus de groet'n van mij

    BeantwoordenVerwijderen