zaterdag 26 mei 2012

Tricastella naar Sarria

Ik hoop nog een paar dagen met Martin op te trekken, want hij weet de beste herbergen te vinden.
Dit maal weer een mooie kleine herberg, kleine 4 persoons kamer alles is netjes en goed schoon, we delen de kamer met Iris en Vanessa.
Gisteravond nog even de blog van Maurice nagelezen, die heeft vorig jaar de camino gelopen, verrassend om te lezen dat hij bij de beklimming naar o cereiro ineens een kudde koeien tegen kwam, ik had namelijk exact dezelfde ontmoeting.
Even verderop zegt Martin hé die vrouw die staat in mijn reisgids  en ook deze oude vrouw beschrijft Maurice, ze staat met een bord met pannekoeken klaar die je moet proeven, of je wil of niet, en we doneren een euro.
Gelukkig dat ik de blog van Maurice heb gelezen want anders hadden we waarschijnlijk dezelfde fout gemaakt en de lange route gelopen, nu zijn we erop verdacht en nemen keurig de goede afslag( grapje hoor Maurice, want als er niet 2 duitse dames op de splitsing hadden staan twijfelen hadden wij ook zonder op te kijken de lange route gelopen)
Na een uurtje lopen vinden we een barretje en drinken een koppie koffie, en lopen met ons viertjes stevig door.
Tegen de middag zijn we in Sarria, Iris zegt heeft de herberg een keuken want ik wil graag koken vanavond, Martin zegt Ja die is er, en ik antwoord ok dan maak ik een heerlijke paprika met chorizo sallade, Vanessa zorgt voor de wijn, dat wordt vast een goede maaltijd.

Het weer is ook een hot topic, ik kijk regelmatig even op buienradar naar de vijfdaagse voorspelling per 3 uur, die is heel accuraat, voor vandaag voorspellen ze 20% kans op 0,1 mm regen, Martin zegt mijn moeder zegt dat ee regen voorspelt wordt vandaag, ik zeg Nee hoor geen regen, hooguit een paar drupjes motregen, we zullen zien zegt hij.
Bij vertrek drupt het een beetje, we lopen naar beneden in het dorp en ik zie Vanessa wurgen met haar poncho en zeg tegen haar laat die maar uit want het gaat niet regenen, ze zegt ok help me even dat ding over mijn rugzak te doen zodat die niet nat wordt. Na een paar minuten is het weer droog en zie je iedereen zweten onder hun poncho, ik lach erom en Vanessa zegt; it must be awfull to be right all the time...  de rest van de morgen blijft het heerlijk weer temperatuur is wat aan de lage kant maar 20 graden is goed te doen.


3 opmerkingen:

  1. Wat ben je vies bruin je lijkt wel een broer van trea
    Tot horens maar weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goeie dag eem,

    vandaage zit ik es een keer met een glas bier op't terras, mooi achter t'hoes dan wal mor toch. Krieg net bericht dat mij de accu leeg is dus ik weet niet hoe lang dit stukkie wornn giet. Aj mor de juiste persoon'n um je hen hebt kuj een eind kommn bliekt mor weer. 2 t toch gewwooweet meer dan ien zegt ze toch altied. Je bint met'n veer'n dus dat mot goedkomm'n. Over dat altied geliekhebb'n wik ok nog wal eem metproat'n, dat is inderdoad verveeln'd en veural veur die welk altied ongeliek hebt. Wat doej ja deftig over't eetn in één keer, ij kunt toch gewoon dreuge worst zegg'n . ij mmaakt je der wal makkelek aof moek zegg'n, stuk dreuge worst met wat snipperties paprika. moak ij die paprika's wal goed schoon want die spanjool'n gebroekt helderwat middeltie um van de luiz'n aof te komm.n. Dat weed ik oet hoofde van mien professie.
    Nou het beste mor weer en doe Jacobus de groet'n van mij

    BeantwoordenVerwijderen