donderdag 3 mei 2012

Carsten en Erik

Vanacht weer slecht geslapen, dit keer omdat mijn grootste vijand meneer kramp weer langs kwam. ik sliep in een recentelijk verbouwde hostel met 180 slaapplaatsen 2 stapebedden tegenover elkaar in een soort hokje, ik had pech want in mijn hokje waren de bedden al bezet behalve de bovenste, probeer maar met kramp dat kloten trappetje op en af te klimmen.
Vanmorgen weer met koppijn vertrokken dus maar het was dragelijk, ik liep dit maal alleen, af en toe een praatje met deze of gene.
Op een gegeven moment zag ik een sigaretten peuk liggen op de grond en moest inwendig even glimlachen, waarschijnlijk van Carsten en Erik dacht ik.
Carsten en Erik zijn 2  Deense gepensioneerde  brandweermannen die om Eriks pensioen te vieren gezamelijk de camino lopen, ik heb ze gisteren voor het eerst ontmoet en ze ervaren als zeer goedlachs.
Carsten is 60 en Erik 59 hij wordt 60 aan het eind van de maand, dat wordt hem dan ook keer op keer verteld, jij bent de jongste.
Erik is een grote stevige man en Carsten daarbij vergeleken een mager mannetje, maar humor en gespot is hen niet vreemd, Erik zegt dat ze getrainde slapers zijn, en dat hij het liefst direct terug wil naar de kazerne want hier moet ik te veel inspanning leveren.
Een past honderd meter verder werd mijn vermoeden bevestigd en zaten de heren gezellig langs het pad te roken, vanaf hier zijn we gezamelijk verder gegaan, het gaat zo goed dat we besluiten om alvast een stukje van de route van morgen te doen. In ons enhausiastme lopen we de afslag voorbij zodat we een kilometer te vet waren en dus terug moeten. Gelukkig is er nog plek en log ik nu weer in het bovenste bed, onder me ligt een zuid Afrikaan van 72 die wil ik het niet aandoen om zonder trap naar boven te klimmen.
Voor vandaag buenas tardes en wellicht tot morgen.

6 opmerkingen:

  1. had je hier ook kramp met het lopen heb jou er toch niet over gehoord hoop dat het straks beter gaat wens je verder veel sucses en plezier

    je vader

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je het naar je zin hebt!
    Veel plezier en hoop dat je je goed vermaakt aankomende weken!

    Liefs je jongste zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eet smakelijk papsie en succes morgen hopelijk slaap.je stuk beter! :-)

    Groet Ronny!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Roelof,
    je hebt wel weer mooie loopmaatjes uitgezocht zeg, stoere brandweermannen, miltair getrainde mannen en wat nog gaat volgen mss wel. Voorlopig loop je maar mooi met de mannen op en mee, de kop is eraf, 't zal naar wij hier voor je hopen beter en beter gaan. Laat je vooral niet gek maken en doe je best, 't komt vast wel goed.
    Leuk dat de locatie waar je zit onder je blog's staat, kunnen we stukje spanje meekijken :-)
    Hou je haaks, cor & janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Miranda en patrick jeuring3 mei 2012 om 12:52

    hey roelof

    Echt petje af hoor doe het je niet na, hopen dat je vannacht wat meer rust krijgt. we houden in huize jeuring je blog in de gaten, heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He broer, hij gaat goed lees ik. Hoop idd alleen dat je wat beter gaat slapen en geen hoofdpijn meer hebt. Geniet van de rust en de gezelligheid die de diverse andere wandelaars meebrengen. Leuk om je verhalen te lezen.
    Groetjes Henny en Inus

    BeantwoordenVerwijderen