vrijdag 25 mei 2012

Tricastella

Omdat ik gisteren extra km heb gelopen, doe ik vandaag rustig aan, het zijn volgens mijn boekje nog maar 4 dagen naar Santiago, dus ga ik het wat rustiger aan doen, 5 dagen van 25 km is goed te doen.
Dan houd ik nog een dag over om naar Fisterre te gaan met de bus en een dag om Santiago te bekijken.
Martin zat in dezelfde herberg en we lopen sqmen naar Tricastella, we zoeken op wat de beste herberg is, maar deze is al vol ( let wel het is pas 10 uur) we waren al vooraf gewaarschuwd dat later op de camino de spanjaarden ook erbij komen ze lopen de laatste 100  km en dat zonder rugzak, ze beheersen de taal en reserveren van te voren een plek in de particuliere herbergen.
We vinden een goed alternatief met een 8 persoons kamer, met toilet en douche.
Geen bijzonder verhaal vandaag, tot nu toe, wat ik volgens mij nog niet heb geschreven is het verhaal dat Tony mij later vertelde, ik schreef dat hij met hartklachten was opgenomen in het ziekenhuis.
Ik trof hem die avond weer in de bar om iets te eten, hij is 43 en hotel manager en zoals engelsen zeggen between jobs, werkeloos maar niet echt, zijn moeder is een paar jaar terug gestorven en hij leeft van de nalatenschap.
Zijn grootvader heeft nogal wat onroerend goed gekocht ( hij bezat zo ongeveer het hele dorp ) als ok het goed heb begrepen heeft tony dat allemaal verbrast in de laatste 4 jaar en wacht hij nu op een cheque van de bank voor de verkoop van het laatste huis, helaas voor hem is de verkoop rond maar de financiering nog niet. Vanmorgen lopen we langs een weiland met een tentje en een hoed met een briefje  dat de bank de man/vrouw van wie de hoed is geen geld wil geven en dat hij graag een donatie wil om zijn reis te voltooien, ik denk gelijk aan tony en gooi een euro in de hoed ( gisteren wilde hij nog zijn laatste euro spenderen om mij een biertje te kopen, die heb ik uiteraard vriendelijk afgeslagen)

Buenos diaz

Ps
Kokie ik bin mij niet zeker of het Sunterklaos was die ik  teegn komn bin, zien peerd zag ik vant vömmerdag wal staon, en in de harbarg der teegnover har de weerd een koppeltien zwarte pieten ant wark.  Ik zal der een foto bij doen zodat ij kunt zien dak niet lieg. ( hij is wal incognito, maor dat is logisch, maor woont wal in een kark)


3 opmerkingen:

  1. goeie dag eem,

    dat is sunterklaos niet, dat is de kerstman dat kuj toch wal zien. Hie hef allen niet zo'n dikke pokkel mor dat komt vast umdatte de zummer toegemeute giet. Ik kwam der vanoamd achter daj nog mor een poar doagn hebt en daj al rappies weer in hoes bint. tied vlögt ai't mooi hebt zegt ze wal ies, non bliekt mor weer dat dat ok zo is.
    Nou as ij die nepsunterkloas teegn komm'n bint nou vroag ik mij oaf of Goelio in zien reegnjas die möt doar ok toch argens woonn. Misschien kuj um een handtiekening vroagen veur mien poedie, vinn't ze vast wal mooi. hej weern goeie beurt moakt.
    Ik heur je niet meer over't weer, giet dat weer een beetie. t'ís hier gien poch, veulste waarm veur een blaanke. En al hielemoal aj ok nog waarkn moet.
    nou het beste mor weer en die sunterkloas huuv ij echt de groetn niet te doen mor wal an Jacobus dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Roelof,

    Alles goed zo te horen. Gang dr goed in! Fantastisch om mee te maken of niet dan.Nog een paar dagen en dan gevoel van overwinning.... Als ik je verhalen zo lees, dan komt toch wel steeds een beetje jaloezie naar boven. Veel plezier de laatste dagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinterklaas, wie kent hem niet. Sinterklaas, Sinterklaas en natuurlijk Zwarte Piet......
    Maar het kan ook de Kerstman (incognito) zijn, dan heeft hij zijn huisje in Rovaniemi (Finland) ff verlaten voor een heerlijke, warme vakantie! Haha!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen