zaterdag 5 mei 2012

Regen en onweer

Redelijk geslapen vanacht, ik werd om 6 uur wakker omdat er vreemde geluiden uit de badkamer kwamen het bleek Carsten te zijn hij heeft maagkrampen, ik vertel hem dat hij alleen thee en beschuit moet eten vandaag.
Maar zoals gewoonlijk luisterd er niemand naar mij en na een kop koffie nemen de krampen toe, Ronald de zuid Afrikaan heeft echter de apotheek van zijn zwager op de rug en tovert een pil op tafel, Na een poosje gaat het beter, tijd voor een pauze, wéér een kop koffie en wéér de krampen dit maal echter zo erg dat hij moet liggen, tot overmaat van ramp gaat het ook nog regenen.
Gaan jullie maar verder zegt hij tegen Ronald en mij, Erik blijft wel bij mij.
Dus loop ik nu verder met Ronald.
Ronald heeft een rugzak, zijn vrouw is vorig jaar gestorven aan kanker, en omdat hij gepensioneerd is heeft hij moeite met het indelen van zijn dagen, hij mist zijn vrouw.
Een jeugdvriendin van hem die ook weduwe is heeft hem aangeraden om de de camino te lopen om zijn hoofd op orde te krijgen, en wellicht een relatie met haar aan te gaqn, zijn vrouw heeft hem dit gezegd voor ze stierf.
En zielige oude man die ik ben liep ik te janken toen hij de laatste dagen en de crematie beschreef, gelukkig liep ik voorop.
Een grote bui hangt voor ons en met een beetje mazzel berijken we een barretje en blijven droog, echter de volgende bui blijft ons niet bespaard, Na de bui even een foto moment.
We zitten nu in de bar en hij leest zijn smsjes voor die zijn geschreven in afrikaans grappig, want als ik een woord niet niet weet in het engels zeg ik het in nederlands en hij snapt wat ik bedoel.
Nou de pasta wacht ik moet aan tafel .
Buenos noches


5 opmerkingen:

  1. Charmante foto Daddy ;-) Ghehe.. Hoeveel km heb je er al opzitten?

    Groet Ronn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christien Everts6 mei 2012 om 02:35

    petje af schat je doet het toch maar ik wens je vandaag veel loop plezier met veel zonneschijn kus je vrouwtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roelof,nou hier een berichtje uit de krim,geef niets hoor een traantje te laten je bent ook maar een mens.ik heb elke dag een bericht geplaatst maar zag er telkens niets op staan dus maar even aan je grote zoon gevraagd van hoe dat te doen,ja ben een beetje blond hahahha,man wat een belevenissen heb je daar,maar denk dat het bij jullie beter weer is dan hier met die rot regen en wind het is hier koud hoor,geniet er van en heel veel plezier met zijn alle,als ik een pet zou dragen zou ik hem af doen voor je hahhahh,groetjes Trees Stefan en Sjennie(de hond).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeiedag eem,
    nou dat hej mooi veur mekaar, reeg'n en dat in spanje en wij bint der geeneens bij. As ij ut nou hebt krieg wij ut straks op vekaansie misschien niet meer. Mor ut giet niet um het weer mor um de ervarings, ist niet. Die loop ij genög op lees ik wal.
    Veur de buikkrampn kan ik ok nog beschuit'n met kaneel adviseer'n of witte riest en veural koale thee zunder sukker.
    Nou het beste mor weer en doe vader Jacob de groet’n van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. freddy van eerd8 mei 2012 om 14:06

    Heey dappere dodo! Gaat goed toch?! Waarom ging je ook al weer lopen? Voor de verhalen onderweg toch? En je zult nog wel meer gaan janken. Wen er maar vast aan! En blijf vooral genieten... Groetjes freddy

    BeantwoordenVerwijderen