dinsdag 8 mei 2012

Week 1 zit erop

Vannacht werd ik rond middernacht wakker, het was bloedheet op de kamer, eruit en ramen opengezet, gelijk maar even naar de wc.
Vervolgens werd ik om een uur of 4/5 weer wakker doordat du buurvrouw mij met haar kopplamp recht in mijn gezicht scheen, gelijk klaar wakker en dus maar weer naar toilet.
Nog even gedommeld en maar opgestaan, Carsten en Eric hadden eenzelfde ervaringen gehad en waren om Kwart over 6 al vertrokken, ik sms hen dat ik ze wel weer terug vang. Met Ronald had ik al afgesproken dat ik vandaag alleen of met de Denen zou lopen dus ben ik tegen 7 uur vertrokken tegen een uur of negen tref ik de wijde heren in Logroño ze hebben net een beetje ontbeten, ik wandel samen met ze verder vandaag, tegen een uur of 1 komen we bij de beoogde herberg aan, maar ik stel voor om verder te lopen de volgende herberg is maar 9 kilometer verderop. Na wat overleg besluiten we dat we een halfuurtje pauzeren een pilsje en dan door naar die herberg.
Tegen 4 uur komen we aan in de herberg mensen die net naar buiten komen zeggen dat het vol is, maar gelukkig heeft de dame nog 3 bedden.
Onder het eten zeggen de Denen dat ze morgen niet meer willen lopen dan 20 km, ik ben dat wel met hun eens ze moeten nl niet met mij meelopen maar hun eigen camino lopen.
Ik kijk morgen wel hoe het gaat, gaat het goed, loop ik verder maar is het klotenweer dan stop ik wellicht ook na 20 km.
Ik zit nu goed op schema heb nu 185 km gelopen, gelukkig ben ik er nog lang niet want ik heb nog 592 km te gaan.
Tot nu toe gaat alles zoals gepland, geen blaren, kramp is over, beetje pijn in de benen en voeten, maar dat hoort ook zo, afzien hoort erbij.

Ik zit in een soort van bibliotheek mijn blog te schrijven als 2 meisjes aankloppen voor onderdak, de dame van het hostel stuurt ze verder.
Ik spreek haar aan en vraag of dat het moeilijkste is van het vak, ze zegt nee hoor, je hebt ze gezien, ik vraag altijd waar ze vandaan komen lopen, dan weet ik hoeveel kilometer ze gelopen hebben, als ze meer dan 30 km hebben gelopen en er zeer vermoeid uitzien zal ik ze vast niet weg sturen maar een plaats op de grond aanbieden, maar komen ze om half 7 aankakken en hebben nog geen 15 tot 20 km gelopen en zien er nog redelijk fit uit, dan is het kun eigen schuld, dan heb ik geen medelijden.
Nu weet ik dus wat ik moet doen en moet zeggen als ik ergens aankom haha.

Buenos noches


4 opmerkingen:

  1. Goeiedag eem,
    veur de tweede keer vandaag dat wal, ak zo zie wat ai nog veur de boeg hebt de ankomm'nde daagn. Dat bint fatsoenleke bulten en dan kunt die arme wichterties het nog knap lastig krieg'n.
    nou ja dan ziet ze d'r ok een beetie mui oet as ze bij moeder overste anklopt. Geef ij wal eem een plaotsnaam deur, want dan kan'k wat beter zien woar ij aal langsloopt.
    Nou het beste maor weer en doe de groet'n an Nelson en an Jacobus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. freddy van eerd8 mei 2012 om 14:12

    Klinkt goed al die spaanse wijntjes! Lopen er alleen mannen daar?! Groetjes freddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Roelof, Super he al 185 km. binnen een week, dat doe ik je niet na!
    Mooi dat het zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Knap hoor Roelof al 185 km jeetje dat is me toch wel een eind,en als je dan bedenkt dat je nog zoveel moet pfffffff,nou je weet wat je in het vervolg moet doen en zeggen dat je hartstikke moe bent en van heel ver komt,hahahh veel plezier en loopse groetjes Trees.

    BeantwoordenVerwijderen