donderdag 24 mei 2012

Paddy

Vanochtend om 6 uur vertrokken, Vanessa was ook in de herberg en vertelde dat er een mooiere route is door de bergen, ik denk ok dat is net wat voor mij, met wandelen is het net als met fietsen, je vertrekt als groep en zo gauw je aan de voet van de berg begint met klimmen is het ieder voor zich.
Na een minuut of 5 ben ik iedereen kwijt en geniet ik van de rust.
Het is een behoorlijke klim zeker 5km van 600 naar 1200 meter,  en vanmiddag krijg ik ook nog o cereiro die is nog pittiger die klim is de hoogste van de camino 10 km klimmen, van 700 naar 1300 meter, maar ik heb me toch een uitzicht echt wauw.
tussen bijde bergen loop ik met de uit ierland afkomstige Paddy, Paddy is gepensioneerd 62 (afgekeurd vanwege een long aandoening) hij kan redelijk meekomen,  op de vraag wat zijn reden is om de camino te lopen zeg hij dat hij voor zijn kleinzoon loopt, hij laat zich sponsoren om de school van zijn kleinzoon wat meer publiciteit en geld te geven.
Deze kleinzoon heeft authisme en de school is hiervoor especial ingericht.
Bij aankomst in o cebreiro blijken alles accomedaties al vol te zitten, er zit niks anders op dan verder lopen.
3 km verder zegt het boek, dat valga mee, de waard stuurt me echter de verkeerde kant op en het worden er 5.
Weer vol, nog 3,5 km van hetzelfde laken een pak, nogmaals 3 km, weer vol, maar ditmaal ben ik het beu en zeg ik heb een luchtbedje, mag ik op de grond slapen? Opoe komt uit de keuken en neemt me mee naar een soort eetzaal met een paar bankjes en wijst naar een ervan, ik zeg gracias en voor 3 euro ben ik onderdak.
Heerlijk even douchen na 12 uur wandelen heb ik het daar wel aan toe daarna heerlijk gegeten, en nu lekker slapen.
Buenos noches.


2 opmerkingen:

  1. Het is vandag je dag niet denken we, als alles vol ligt dan wordt 't mss wel een beetje zoeken, maar hoop dat dit eenmalig is en dat je de komende tijd weer snel een bedje kunt vinden na je dagtrip... nu leek 't wel alsof je een dagtrip extra gelopen hebt. Hou 't droog morgen, de weerbeelden voorspellen weinig goeds helaas... doe je best, hopen dat je er nog een beetje lol in houdt.
    Groetjes uut W'dorp
    Cor en janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeie dag eem,

    wat mooi dat Vanessa ok de camino löp, hak niet van heur daacht. mot ze ok eem tot zuch kommn noa de scheiding van Hans.Ij doet veurkommn of daj harstikke haard de bultn oploopt mor as ik zo es in mien gedachtn alle fietsbultn naoloop, hmmm. Mor doar giet het ok niet um , toch. Ut oetzicht is mooi en dat is um te genietn, dat nimt gienien je meer aof.
    Wat zeedn je teegn Paddy, autistn doar heb ik ik wal ervaring met want mien breur dat is ok een dikke autist.
    Kwammn ij weer met ut leste schip an bij de harbarg umdatte al vol zat, wal strontverveelnd daj aal deurloopn mussn. Scheut wal lekker op zo.
    En non eem bij opoe op de baanke, is een keer wat aans as al die jonge bloempies van de leste weeke en dat veur drie eurogies. wel dut je wat.
    Was eem beneid of daj sunterkloas ok al teegnkommn waarn, zal wal niet want aans haj't wal zegd ja.
    nou, ut best mor weer en doe Opoe en jacobus de groetn van mij

    BeantwoordenVerwijderen