woensdag 23 mei 2012

Martin

Vannacht goed geslapen, om 7 uur al weg, maar midden in de stad houd de wegbewijzering op, ik zie iemand zoeken, hij zegt ik zie geen pijlen of schelpen meer(de weg wordt aangegeven door gele pijlen doe overal op geschildert zijn of de st. Jacobsschelp) we vragen een man en hij zegt gewoon doorlopen, Na een kilometer denk ik dat we niet goed zitten, ik moet nodig naar toilet, de man vraagt nogmaals ditmaal een aantal mede pelgrims zijn gaan ook door, ik haak af en zoek een toilet.
Ik vind een tankstation die zo vroeg al geopend is, de vriendelijke dame achter de kassa helpt me weer op de goede weg, ik heb wonder boven wonder geen tijd verloren, en bevind me binnen een kwartier weer tussen bekenden.
Tegen de middag komt een oostenrijkse jongen bij me zitten lunchen, zijn naam is Martin, hij is 21 en komt uit Linz.
We eten wat en lopen samen verder, ik vraag Martin naar zijn reden ik de camino te lopen, dat vind hij een interesante vraag, hij is namelijk grafisch ontwerper en volgt een opleiding richting filosofie.
De reden voor hem is meer spiritueel dan religieus, hij heeft het boek van Coelho gelezen, en werken van Gurdyeff een russische filosoof, hij probeert om de leer van beide filosofen in de praktijk te brengen.
Ik bewonder zijn waarnemingsvermogen, hij verteld meerdere verhalen die me aan het denken zetten.<br>
Bijvoorbeeld over het pelgrimeren; je hebt nog steeds de keuze om de pelgrims hoed op te zetten, en je een pelgrim te voelen, en de weg te lopen zoals die eeuwen geleden gelopen werd, je hebt de keuze om luxe te negeren.
En echt weer net als vorige dagen staan we zonder dat we we erg in hebben midden in het dorp waar we moeten zijn, we zoeken de herberg en genieten de middag van het mooie weer.
Buenos noches


3 opmerkingen:

  1. Goeie dag eem,

    zit ik gistern de hiele dag te waachtn tot der een stukkie kompt en now stoat der in iens weer twee. Ik heur je niet meer over't bien, hej teveul gezeur had. Wat ik mij non zo aofvreug hé, binj sunterkloas ok al teegn kommn want die mot ok in die contreien toeholln summers. Zal wal niet metvalln um hum der oet te pikkn want ut stikt doar van die gastn met mijters. Mor dizze rid op een wit peerd en hij hef een hiele koppel gekleurde keerls um hum hen loopn met een zak op de rugge. Kan niet missn ducht mij zo.
    Ik snap der niet zoveul meer van trouwns, eerst wil ij de camino loopn en non mot ut zo modern meugelijk. een latrine is je te min en die nepridder vin ij ok al niks. liekt mij daj die kaant ok metmaakn moet, mor allee ik bin in hoes en ij zit doar.
    nou, goed gaan en doe sunterkloas en Jacobus veural de groetn van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Roelof,

    Heb een paar dagen je avonturen niet gelezen, en ben nu weer helemaal bij. Prachtig, al die verhalen over al die verschillende mensen die je ontmoet op zo'n tocht. Sterkte met je been, of is het al over ?

    Groeten, Bart en Pia Jongstra uut Exloo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft mooi je belevenissen te lezen Roelof, ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen