maandag 21 mei 2012

Met Mareike en Anita in het geitenhok

Vandaag het grootste gedeelte van de dag alleen gelopen, alleen in de bars van de verschillende dorpjes  Kom ik bekenden tegen, ik hoop dat ik vanavond niet weer alleen hoef te eten want dat is pas vervelend, helaas kan ik de groepjes niet volgen omdat mijn been niet mee wil met de rest van het lichaam.
Tegen de middag komen we in de plaats waar de etappe van vandaag volgens het boekje stopt, ik kijk in de gemeentelijke herberg maar zie geen bekenden, om niet weer alleen te eten pep ik mezelf nog een keer op en doe de volgende 5 kilometer. Het gaat omhoog en brengt me op 1400 meter het is er erg koud net boven het vriespunt.
De eerste herberg is vol, de volgende heb ik meer geluk, ik kan slapen in een bijgebouw, natuurlijk maak ik gebruik van het aanbod, ik moet er niet aan denken om hier buiten te moeten slapen, het is hier te koud en te nat ( ik sta letterlijk met mijn hoofd in de wolken.
Ik reseveer direct voor het diner, en ga vervolgens naar buiten op zoek naar het gebouw, er ligt een geitebok voor het gebouw, en even bekruipt me de angst dat ik in het geitenhok moet slapen, de verrassing is echter groot als ik de deur open, is het er lekker warm er ligt vloerbedekking op de vloer en Mareike en Anita twee duitse studentes begroeten mij.
De beide meiden heb ik al eens een stuk mee gelopen, ze studeren toerisme de ene bachelor de andere master en zijn een jaar of 23.
Anita heeft in Schotland gewoond en heeft net als mij de west highlandway gelopen.
Tijdens het diner zit ik aan een franstalige tafel en ben blij dat er rustig wordt gesproken zodat ik het gesprek goed kan volgen. een van de heren Jean Marie is zangtherapeut, hij zal na het eten graag een paar nummers zingen.
Jean Marie wordt aangekondigd door een duitser die verteld dat hij niet alleen werkt met autistische kinderen als muzikale therapeut maar dat het een beroemd opera zanger is in Frankrijk en Italië.
Het is een fantastisch mini concert.
Na het concert trek ik me terug in het geitenhok om mijn blog te schrijven.
Genoeg voor vandaag, ik ben nu in het plaatsje Foncebadón.
Buenos noches.


3 opmerkingen:

  1. he Roelof het gaat steeds beter met de (geitjes) ze worden steeds jonger ik volg je elke dag heb alleen niet zin om elke keer te reageren je vrouw vraagt ook veel aandacht van deze bok hoop dat het beter gaat met je pootje. veel plezier nog en tot horens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiedag eem,

    t is al wat laat want wij hept op boet'n zeetn umdat ut zuks lekker weer was. Zon mooi glassie rosé op toafel en wat neuties, bin der glad wat rozig under.
    ij bint in de wolkn lees ik wal, moak ie dat ok iens met ja. Moej niet is eem deur een dokter of zo nor je bien kiekn loatn want ut liekt mij niet dat de goeie kaant op giet. Tenslotte moei nog een paar daagn loopn en vanzolfs is opgeemn gien optie dus dan knooi ij mor deur. Mor ij moet ut zolf mor weetn.
    Hej wal in de gaatn dat ut weer net zo giet as toen wij op vekaansie waarn op Mallorca, reegn en koald en in hoes hebt ze 30 groadn. Nee gien spanje meer veur mij.
    Ij moakt wal wat met underweegs, non weer een operazanger an toafel. Das weer eens wat aans dan oeze liever heer oppreeveln, non meugn ij niet metzingn zeeker. ij moet is oetkiekn nog een therapeut of zo.
    Nou ij pakt de geit mor bij de hoorns en doe veural Jacobus de groetn van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi dear friend! do you have an e-mail (or facebook) address? so we can keep in conctact! mine is enric.manera@virgilio.it byebye pelgrino!!
    Enrico

    BeantwoordenVerwijderen